Privatlivspolitik for Region Centrum

Ny persondataforordning fra 25.5.2018.

Når du tilmelder dig et arrangement i vores forening, opretter du en profil i vores system, Conventus. Conventus er vores eksterne databehandler, så her igennem sikres det, at personlige oplysninger bliver forvaltet korrekt efter den nye persondataforordnings regler.

Alle de oplysninger, du har givet, er tilgængelige for ledelsen og øvrige personer med tillidshverv. Personer med adgang til systemet bliver hvert år umiddelbart efter årsmødet revideret og opdateret. Oplysningerne er desuden tilgængelige for de, der har ansvaret for de arrangementer, du tilmelder.

Oplysningerne og dermed også din profil bliver fremover slettet automatisk via Conventus 18 mdr. efter din sidst tilmeldte aktivitet.
Du vil modtage en mail ca. 30 dage før din profil forventes slettet, hvor du kan vælge at give tilladelse til, at din profil IKKE skal slettes. Du kan IKKE selv slette din profil – her skal du tage kontakt til Regionens webmaster.
Dine personlige oplysninger bliver brugt til at kommunikere med dig, for at kunne yde den service du har bedt om/købt hos os. De oplysninger vi har registreret om dig, er udelukkende oplysninger, du selv har givet.
Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig – ligesom du kan gøre indsigelse mod en oplysning i henhold til persondataloven.
Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at få oplysningerne rettet eller slettet. Du har til enhver tid mulighed for, selv at ændre oplysningerne på din profil, ved at logge ind på denne.

Region Centrum’s webansvarlige: Hanne Løber Thuesen

Billeder på internettet/FaceBook
Offentliggørelse på internet af billeder af genkendelige personer betragtes som en elektronisk behandling af personoplysninger. Dette gælder uanset om billedet er ledsaget af en tekst, der identificerer den pågældende. Persondatalovens regler skal derfor være opfyldt, for at en sådan behandling lovligt kan finde sted.
Situationsbilleder:
defineres i denne sammenhæng som billeder, hvor en aktivitet eller en situation er det egentlige formål med billedet. Det kunne f.eks. være gæster til en rockkoncert, legende børn i en skolegård eller besøgende i en zoologisk have.
Portrætbilleder:
Som altovervejende udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre portrætbilleder på internet.